to top

Wegańskie śniadanie w 2 minuty: sałatka z awokado

O

 

O

 

Moje dni ostatnio zaczynają się tak: Gutek budzi się po raz n-ty na mleko około 5.30/6, więc wyłączam budzik, bo przecież nie ma sensu kłaść się z powrotem, by za kwadrans znów wstawać. Nastawiam dla chłopaków owsiankę i biegnę pod prysznic. Potem biorę się za zielony koktajl, który piję w biegu i rozkładam na trzy osobne  kupki ubrania dla starszych, którzy po kolei wyłaniają się ze swoich pokoi. Kiedy jedzą, ja przebieram Gutka i jedziemy do szkoły. Po drodze ze szkoły robię zakupy i docieram do domu głodna jak wilk. A wtedy Gustaw zaczyna dawać znać o swoich potrzebach i jasno daje mi do zrozumienia, że absolutnie w tej chwili muszę zapomnieć o swoich. A, że zaspokajanie jego potrzeb często trwa dość długo, nie dość że głodna, jestem też zdesperowana, żeby jednak coś szybkiego przygotować i to najlepiej coś, co da mi energię na to całe noszenie, lulanie, tulenie i śpiewanie, które mnie czeka przez kolejne kilka godzin.

 

Dziś zrobiłam pyszną, sycącą i zdrową wegańską sałatkę z awokado.

 

Nie ma nic lepszego niż awokado. A najlepsze jest to, że można zmieszać je z czymkolwiek i zawsze będzie smakować fantastycznie.

 

 

Awokado jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych – linolowego, linolenowego i oleinowego, które musimy dostarczyć naszemu organizmowi z pożywieniem. Zawiera też aminokwasy (lecytynę (odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu systemu nerwowego), histydynę, fitosterole, skwalen) oraz witaminy (A, B1, B2, B6 (łagodzi nagłe zmiany nastroju podczas PMS), C, E, K i PP) oraz potas. Awokado nie zawiera cukru – jest zatem idealne dla diabetyków. Zawiera za to tripeptyd glutationu, który jest jednym z najsilniejszych przecwiutleniaczy – działa więc antynowotworowo.

 

I coś dla kobiet: jedząc awokado, pobudzamy produkcję kolagenu, czyli wygładzamy sobie zmarszczki i zapewniamy naszej skórze młody wygląd!

 

A zatem, choć awokado do najtańszych nie należy, warto zainwestować w siebie i włożyć je do koszyka zamiast paczki ciastek.

 

 

Banalnie prosta wegańska sałatka z awokado:

 

– 1 cebula dymka – najlepiej biała i zielona część (może być też zwykła biała albo czerwona cebula, wtedy dałabym ćwiartkę) – pokrojona

– 1 ząbek czosnku drobno pokrojony (można pominąć)

–  dojrzałe awokado

– kilka orzechów włoskich

– kilka migdałów

– mała garść kiełków – dziś użyłam kiełków z soczewicy, które bardzo łatwo hoduje się w domu

 

 

Wystarczy zmieszać składniki i gotowe, nie trzeba nawet niczym polewać, można co najwyżej doprawić solą i pieprzem. Zamiast orzechów czy migdałów można użyć pestek dyni czy słonecznika. Kiełki można pominąć lub użyć innych. Nawet cebulę i czosnek można pominąć i zjeść po prostu samo awokado :)

 

 

Magda T.

Leave a Comment