to top

Sierpniowe migawki

magdatomkowicz

Od poniedziałku jestem z Krzysiem w szpitalu. Za oknem deszcz, wciąż czekamy na przyjście złotej polskiej jesieni. Choć może dobrze, że jej nie ma – i tak nie moglibyśmy się nią w pełni cieszyć.

Wczoraj, by osłodzić sobie dzień, wspominaliśmy wakacje i oglądaliśmy zdjęcia ze Słowenii i z naszego lasu – to był nasz sierpniowy, w pełni zrealizowany, plan na szczęście. Dni spędzaliśmy na wędrówkach po górach, po polach, po lesie, późne popołudnia były czasem kąpieli w jeziorze, a wieczory wypełnione były ogniskami, obserwowaniem gwiazd, rozmowami i opowieściami o tym, jak to było, kiedy rodzice byli małymi dziećmi, czyli w zamierzchłych czasach prehistorii. Pewnie jeszcze długo będziemy wspominać te wakacje, licząc po cichu na to, by kolejne były równie udane.

Sierpień powitaliśmy na Słowenii

magdatomkowicz

Piękne widoki w drodze na Golicę

1. Gotowanie ze Staśkiem, który jak prawdziwy szef kuchni występuje w fartuchu 2. Najlepszy przyjaciel 3. Powalone przez nawałnice drzewo 4. Jeżynowe zbiory

1. Brudny i szczęśliwy czas z leśną mirabelką 2. Urokliwy wąwóz w Słowenii 3. Światło w lesie 4. Najlepsze naturalne lody w Trzemesznie

Leśne życie

1. Odpoczynek przy schronisku w drodze na szczyt 2. Stefan przy polu obok ruiny 3. Słowenia 4. Kto wstaje o 6 rano, ten widzi latające balony

1. Kwintesencja sierpnia 2. Stasiek “rozmawia” z panem łowiącym ryby w Bledzie 3. Lody naturalne na małej wysepce 4. Wiktor w wąwozie Vintgar

magdatomkowicz

1. Góry w Słowenii 2. Stasiek sterujący pontonem 3. Jeżynowy zakątek w naszym lesie

Chłopaków pięciu

1. Laten nawadniamy się na różne sposoby 2. Polne skarby 3. Gustaw i Jego miny 4. Koktajl z jarmużem i borówkami – kiedy mieszkamy w przyczepie kempingowej również dbamy o zdrowe odżywianie

magdatomkowicz

1. Sierpień po brzegi wypełniony był spacerami po lesie 2. Pozostałości po żniwach 3. Zielony koktajl w zielonych okolicznościach

1. Gustaw “rysuje” 2. Osty 3. W drodze na Golicę 4. Kempingowe życie

Zapatrzenie

Sielskie życie

1. Wiktor 2. Jeżynowy Staś 3. Spełnione marzenie o własnym hamaku (który od razu opanowały dzieci)

1. Samotny wędrowiec 2. Instagramowe migawki 3. Mały gość 4. Widok na Dunaj

magdatomkowicz

Zbieranie jeżyn w lesie obok leśniczówki to nasz sierpniowy rytuał i jedno z najpiękniejszych letnich wspomnień

Czasem się gubiliśmy – by znaleźć piękne światło

1. Leśny ludek 2. Nocne życie w lesie 3. Wspinasz wagi ultralekkiej

magdatomkowicz

1. W tym roku udało nam się odwiedzić zarówno morze, jak i góry – każdy był zadowolony 2. Kasza jaglana z jeżynami prosto z krzaka, czyli kempingowe życie 3. Wieczorna kąpiel w jeziorze niedaleko naszej działki 4. Czas dla mamy

Sierpniowy widok na ruinę

1. Nasza stała trasa spacerowa 2. Wieczorem najczęściej paliliśmy ognisko 3. Życie w przyczepie kempingowej 4. Szukanie drogi na skróty z jeziora skończyło się dwa razy dłuższym, ale pięknym spacerem

W drodze

1. Karawanki 2. Zawsze w drodze 3. Szef kuchni zażyczył sobie gofry

1. W sierpniu świętowaliśmy ósme urodziny Wiktora 2. Wyspa na jeziorze Bled 3. Gustaw był jedną z największych wakacyjnych atrakcji 4. Wiktor i górski potok

Stasiek i kamienie

1. Takich widoków na naszej wsi w sierpniu nie brakuje 2. Austria 3. W drodze do schroniska

1. Widok na Jezioro Bled 2. Buszujący w kukurydzy 3. Stasiek i lody 4. Szczęśliwy Stefan

1. Staś w przyczepie 2. Zachód słońca nad polami 3. Wieczorne zabawy

Widok na Triglav

Starsi chłopcy popłynęli wpław na wyspę na jeziorze Bled (z asekuracją dorosłych z wody i z łódki, i z bojami ratunkowymi, na wypadek, gdyby dzieci opadły z sił)

magdatomkowicz

1. Asekuracja z łódki 2. Pole ziemniaków 3. Tata kosi, Gustaw nadzoruje 4. Owce na szlaku

1. Wiktor w jeziorze 2. Borówkowe szaleństwo 3. Na szlaku 4. W wakacje jest więcej czasu na czytanie

Stasiek chodził cały czas na swoich małych nóżkach i narzekał najmniej ze wszystkich, nawet w górach :)

magdatomkowicz

1. Na wsi 2. Widok na wyspę 3. Stasiek 4. Niekończące się sierpniowe spacery – tak bardzo nam ich brakuje, zwłaszcza teraz, kiedy otacza nas szpitalna rzeczywistość

1. Zachód słońca w każdym kraju jest piękny 2. Tacy mali na tle gór 3. Moi wieczorni pływacy 4. Urodzinowy chłopak na pontonie

1. Owce na stoku 2. Kierunek Golica 3. Przerwa na posiłek – leśne maliny

magdatomkowicz

1. W lesie 2. Zdarza Im się patrzeć w tym samym kierunku 3. Kościół w Bledzie 4. Zieloność

Las nasz kochany

1. Kiedy byliśmy na wsi, na jeżyny chodziliśmy codziennie 2. Chłopięcy świat 3. Światło sączące się przez liście lubię najbardziej 4. Niektórzy siadają na ziemi, inni na drzewach

magdatomkowicz

Bez zabawy na plaży też nie mogło się obyć

1. Stasiek nad jeziorem 2 Karawanki na Słowenii 3. Wiktor za drzewem 4. Na szlaku

1. W lesie nawet Oni potrafią się czasem zatrzymać 2. Stefan i jego żywioł – woda 3. Staś i bale siana 4. Odpoczynek

1. Gdzie jest człowiek? 2. Wiktor – piechur 3. Wiktor – obserwator

Pola i lasy – nasz drugi dom

1. Słońce nad polami 2. Droga nad jezioro 3. Czasem pracujemy w przyczepie 4. A czasem pod drzewem :)

magdatomkowicz

1. Stefan w jeziorze 2. Czasem droga jest prosta 3. A czasem musimy omijać przeszkody 4. Stasiek w jeziorze

1. Wieczorni chłopcy 2. Wiktor 3. Wąwóz Vintgar 4. Czasem chodzimy na nogach, a czasem jeździmy na rowerach

1. Chłopaki 2. Odpoczynek na szczycie Golicy 3. Zgraja w pontonie

magdatomkowicz

1. Pięciu wspaniałych 2. Nawet w lesie muzyka gra 3. Gustaw też lubi książki 4. Śpiący w przyczepie Staś

1. Wąwóz Vintgar 2. Bled 3. Kempingowe życie

Wieczory sierpniowe – nie tak ciepłe jak te w lipcu, ale staraliśmy się je jak najlepiej wykorzystać

Magda T.

• Agnieszka

Madziu hak zawsze piękne kadry

September 15, 2017 at 6:39 pm Reply
  • Sylvia

Piękny ten Wasz sierpień. Jest w nim jakiś spokój i wewnętrzna harmonia:)